angielski dla dzieci radom. - angielski dla dzieci wrocław - Zespół weselny - język html - cheap phone card - sklep car audio - biustonosz - Odchudzanie skuteczne - prace magisterskie - kurs języka html - Tanie Meble Stylowe gorzuw wielkopolski. - wakacje na Mazurach - Organizując wycieczki dla większej ilości osób organizujemy tez transport osób mazowieckie . Jest to tańsze i wygodne rozwiązanie. - oc pzu - fotograf tarnów
T-55 [ZSRR] - Pancerni.net T-55 [ZSRR] - Pancerni.net
Pancerni.net
sobota, 20 grudzień 2014
Start arrow Czołgi arrow T-55 [ZSRR]
T-55 [ZSRR] PDF E-mail
Image
T-55
W 1955 roku wprowadzono do produkcji T 55. W listopadzie 1961 roku został on zaprezentowany publicznie podczas defilady wojskowej w rocznicę rewolucji październikowej. Kadłub T 55 podzielony jest na trzy przedziały:
kierowania z przodu ze stanowiskiem kierowcy po lewej stronie, bojowy w części środkowej i napędowy z tyłu. Kadłub został wykonany metodą spawania z walcowanych płyt stopowej stali pancernej. Korpus wieży wykonano jako jeden element technologią odlewania a jej strop to dwie zespawane centralnie półokrągłe płyty stalowe. Wieża była najsilniej opancerzonym elementem, a jej dodatkową zaletą było korzystne, opływowe ukształtowanie, zwiększające prawdopodobieństwo rykoszetowania pocisków.
Grubość sprowadzona (w przeliczeniu na płyty ustawione pionowo) pancerza wieży
z przodu była największa - 203 mm, po bokach zmniejszała się do ok. 150 mm, z tyłu wynosiła 64 mm. Grubość stropu: 39 mm. Przednia, górna część kadłuba - o grubości 97-99 mm, nachylona jest pod kątem 55-58°, co daje grubość sprowadzoną ok. 180 mm; przedział silnikowy chroniony był od góry płytą o grubości 33 mm. najcieńsze było opancerzenie denne: 20 mm (nie było wtedy jeszcze min działających pod całym kadłubem pojazdu). W T 55 zastosowano dwa rozruszniki: elektryczny i pneumatyczny (na sprężone powietrze z butli) jako podstawowy.Główną zmianą w stosunku do T 54B było wykorzystanie nowego silnika (o mocy maks. 580 KM) i urządzeń przeniesienia napędu.
Poza tym: wieża otrzymała obrotową kabinę, zwiększono jednostkę ognia o 9 nabojów. Zlikwidowano również mocowanie dla przeciwlotniczego wukaemu 12,7 mm (później na niektórych wozach Armii Radzieckiej były one montowane ponownie).
Na początku lat sześćdziesiątych zmieniono oznaczenie na T 55A, wprowadzając liczne ulepszenia.
Karabin maszynowy 7,62 mm SGMT zastąpiono karabinem PKT (również 7,62 mm) oraz wyeliminowano kadłubowy karabin maszynowy uzyskując przez to przestrzeń na dodatkowe 6 nabojów do armaty. Zainstalowano termiczny agregat dymotwórczy działający na zasadzie wtrysku oleju do układu wydechowego silnika. Ogółem ocenia się, że w ZSRR, Polsce, Czechosłowacji i Chinach
(pod oznaczeniem Typ-59) wyprodukowano łącznie prawie 70 tysięcy T 54 i T 55.
Produkcję T 55 zaprzestano w ZSRR dopiero w 1981 roku. Czołg T-55A został wprowadzony do uzbrojenia Wojska Polskiego w 1958 r
Czołg T-55A występuje w dwóch wersjach dowódczych : T-55AD1 i T-55AD2. W porównaniu z T-55A czołgi dowódcze mają dodatkową radiostację (T-55AD1 - R-130, a T-55AD2 - R-123) i zmniejszoną liczbę amunicji armatniej (do 38 szt.).
T 55M i T 55AM -to modyfikacje w których zamontowano mocniejsze silniki V 46 5M (B 46 - 5M w j.rosyjskim ) lub V 55U (B 55Y w j.rosyjskim ).

Na bazie tego czołgu opracowano szereg wozów pochodnych, m.in. samobieżny zestaw przeciwlotniczy ZSU-57-2 (2x57 mm), armatę przeciwpancerną IT 122 kalibru 122 mm, wozy zabezpieczenia technicznego (polskie WZT 1 i WZT 2, radzieckie: BTS-2, BTS-3, BTS-4, czechosłowacki MT 55, fińskie KAM-l, KAM-2), mosty przeprawowe (radzieckie MTU-I i MTU-2, wschodnioniemiecki BLG-60), wóz inżynieryjny IMR oraz radziecki samobieżny miotacz ognia TO-55. W trakcie długiego okresu eksploatacji w armiach Układu Warszawskiego T 54 i T 55 były wielokrotnie modernizowane.
Image
T-55 Merida

W naszym kraju T 55 wyposażane są w dalmierze laserowe sprzężone z celownikami działonowych oraz w systemy kierowania ogniem Merida. Są one łatwe do odróżnienia od pozostałych m.in. ze względu na zamontowany nad przednią częścią wieży miernik prędkości wiatru, który kształtem przypomina młotek. Bardzo podobne zmiany wprowadziła w swych czołgach armia czechosłowacka, również instalując dalmierze laserowe oraz własnej produkcji systemy kierowania ogniem pod nazwą Kladivo - nieco bardziej złożone od polskich (T-55 AM-2). W chwili zjednoczenia Niemiec, w trakcie modernizaeji znajdowały się T 55 NAL NRD. Armia Radziecka wyposażyła część swych T 55 w dalmierze laserowe, urządzenia ostrzegania o opromieniowaniu wiązką laserową, osłony termiczne armat, na wieżach - karabiny maszynowe NSWT kalibru 12,7 mm oraz elementy opancerzenia reaktywnego.
Często montuje się również dodatkowe ekrany przeciwkumulacyjne na wieżach, niektóre T 55 są także przystosowanedo odpalania z armat PPK Bastion (oznaczenie: 9K 116/9M 117).


Google Ads
Wiadomości Wprost
Serwery tani hosting konta   zdjęcia fotomodelki portfolia   windsurfing obozy żeglarskie jachty   Kredyty Zabobrze  

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.