doradca finansowy - Prezentacje maturalne - Podłogi drewniane gdańsk a może podłogi drewniane Gdańsk - W wielu miejscach często stosuje się bardziej uniwersalne meble trudniejsze do zniszczenia. Stół metalowy jest bardzo wytrzymały i stosuje się go w miejscach, które wymagają twardych materiałów. - wrzody żołądka dieta - www.gdy-zachoruje-dziecko.com - Najpopularniejsze Projekty domów jednorodzinnych. - - tiry - Removals London - kurs języka html - trening twórczości - wiśnie w żelu - http://gierki-internetowe.blogspot.com - obrączki
BMP-1 [ZSRR] - Pancerni.net BMP-1 [ZSRR] - Pancerni.net
Pancerni.net
sobota, 19 kwiecień 2014
BMP-1 [ZSRR] PDF E-mail
Image
BMP-1w służbie Iraku
BMP 1 (Bojewaja Maszyna Piechoty) radzieckie biura konstrukcyjne zaczęły opracowywać na początku lat sześćdziesiątych. Światu nowy wóz zaprezentowano w 1967 roku.
W kadłubie pojazdu można wyróżnić cztery przedziały. W przedniej części przedział kierowania (po lewej stronie) i napędowy (po prawej stronie). W środkowej części przedział bojowy, z tyłu desantowy. Kadłub wykonano z płyt pancernych, walcowanych, łączonych metodą spawania. Przednie płyty kadłuba są silnie nachylone co sprzyja rykoszetowi uderzających pocisków. Ich grubość wynosi 30 mm. Pozostałe płyty są cięższe i nie są tak silnie nachylone.

Załoga pojazdu jest trzy osobowa (dowódca, kierowca i działonowy). Pojazd przewozi dodatkowo ośmiu żołnierzy desantu. Kierowca ma swoje stanowisko w przedniej, lewej części wozu. Swoje miejsce zajmuje przez okrągły właz z pokrywą przekręcaną na prawą stronę kadłuba. Jego stanowisko jest wyposażone w trzy peryskopy. W warunkach złej widoczności środkowy peryskop wymieniany jest na noktowizor aktywny. Za kierowcą swoje stanowisko ma dowódca pojazdu. Pokrywa jego włazu obraca o 360o. Do obserwacji dowódcy służy przyrząd dzienno-nocny TKN 3 oraz dwa peryskopy po obu jego stronach. Wymienione przyrządy mogą obracać się z włazem i są sprzężone z reflektorem podczerwieni. Do dyspozycji dowódca ma też rozbudowane środki łączności. Przedział środkowy, bojowy, przykryty jest obrotową wieżą. W wieży po lewej stronie swe stanowisko posiada trzeci członek załogi, działonowy. Do obserwacji i celowania działonowy ma dzienno-nocny przyrząd TPN 22 M1 oraz cztery peryskopy. W nocy zasięg obserwacji wynosi około 900 m (noktowizor aktywny). Reflektor podczerwieni umieszczony jest z prawej strony wierzy i sprzężony z armatą. Do oceny odległości działonowy posiada dalmierz optyczny bazujący na ocenie wysokości celu w oknie przyrządu (podstawą podziałki dalmierza jest cel o wysokości 2.7 m)..

Uzbrojenie wozu umieszczone jest w obrotowej wieży. Składa się z gładko lufowej, niskociśnieniowej armaty 2 A 28 kalibru 73 mm, sprzężonego karabinu maszynowego kalibru 7.62 mm oraz wyrzutni kierowanych pocisków przeciwpancernych 9 M 14 MALUTKA. Uzbrojenie nie jest stabilizowane, naprowadzanie w płaszczyźnie poziomej i pionowej odbywa się za pomocą układów elektrycznych. Zakres naprowadzania armaty w płaszczyźnie pionowej wynosi: od -4o do +33o. Zasięg ognia wynosi około 1300 m. Do strzelania z armaty stosuje się naboje z pociskami kumulacyjnymi PG 15 (masa 2.6 kg) i odłamkowymi OG 15 (masa 3.7 kg). Armata jest wyposażona w zmechanizowany układ zasilania amunicją. Pociski ustawione pionowo są rozmieszczone wokół kosza wieży. Kąt ładowania armaty wynosi +30o 30'. Pojazd przewozi 40 sztuk amunicji do armaty. Pocisk po wystrzeleniu z armaty jest rozpędzane przez silnik rakietowy do prędkości około 700 m/s. Do niszczenia celów silnie opancerzonych służy ppk 9 M 14 MALUTKA. Szyna wyrzutni pocisków znajduje się nad armatą i jest związana z nią mechanicznie. Pojazd przewozi pięć sztuk pocisków: jeden na wyrzutni, dwa w wierzy, dwa w kadłubie. Pociski są ładowane ręcznie przez działonowego przez specjalny luk. Rakieta jest kierowana w locie za pomocą przewodu który ciągnie za sobą. Ppk można używać wyłącznie w ciągu dnia a zasięg rakiet wynosi 3000 m.

Przedział desantowy mieści ośmiu żołnierzy. Siedmiu żołnierzy może prowadzić ogień z wnętrza wozu. W każdej ścianie znajdują się trzy gniazda strzeleckie oraz jedno gniazdo w tylnich drzwiach. Ósmy żołnierz ma do dyspozycji obrotowy peryskop i pełni role dowódcy desantu. Żołnierze zajmują i opuszczają BMP 1 przez pokrywy w stropie oraz przez dwuskrzydłowe drzwi w tyle kadłuba które dodatkowo pełnio role zbiorników paliwa. Żołnierze desantu siedzą zwróceni plecami do siebie i oparci o zbiorniki paliwa.

Silnik umieszczono w przedniej części kadłuba po prawej stronie. Zastosowano wolnossącą, sześciocylindrową, widlastą, chłodzoną cieczą, jednostkę napędową UTD 20. Silnik o zapłonie samoczynnym rozwija moc 221 kW (320 KM) przy 2600 obr/min. Obieg powietrza przez chłodnice wymusza eżektor wmontowany w układ wydechowy. Wylot spalin znajduje się na stropie przedziału silnikowego tuż przed wierzą. Współczynnik mocy jednostkowej BMP 1 wynosi 17 kW/t. Silnik połączony jest w jeden blok ze skrzynią biegów i dwoma planetarnymi mechanizmami skrętu. Sprzęgło jest wielotarczowe. Skrzynia biegów realizuje pięć przełożeń przy jeździe do przodu i jedno do tyłu. Skrzynia jest sterowana za pomocą układu hydraulicznego, a w razie awarii pomocniczego układu pneumatycznego. Wóz może skręcać z dwoma promieniami: pierwszym wynoszącym 9 m, oraz promieniem równym rozstawowi gąsienic.
Image
Grecki BMP-1
Zawieszenie BMP 1 składa się z dwunastu kół zawieszonych na wahaczach. Elementami sprężystymi są wałki skrętne. Pierwsza i ostatnia para zawieszeń wyposażona jest w amortyzatory teleskopowe. Koła nośne posiadają bandaż gumowy oraz wewnątrz komorę powietrzną zwiększającą siłę wyporu. Koła napędowe znajdują się z przodu pojazdu, napinające z tyłu kadłuba. Regulacja napięcia gąsienicy dokonuje się mechanicznie z wewnątrz przedziału desantowego. Górny odcinek każdej gąsienicy ukryty jest pod osłonami i spoczywa na trzech rolkach podtrzymujących.
BMP 1 jest wozem pływającym. Na wodzie osiąga prędkość ok. 7 km/h. Napęd w wodzie zapewniają przewijające się gąsienice, których górna część przykryta osłonami tworzy tunel hydrodynamiczny. Skręt na wodzie pojazd wykonuje przez zmianę prędkości przewijania gąsienic. Dodatkowo przed wjazdem do wody podnoszony jest za pomocą siłowników pneumatycznych falochron znajdujący się na przedniej górnej płycie kadłuba, montowany jest specjalny podwyższony peryskop (TNPO 350 B) dla kierowcy oraz kominek do zasysania powietrza do silnika znajdujący się za wieżą. BMP 1 jest wyposażony w automatyczny układ przeciw pożarowy, zespołowy układ ochrony przed bronią masowego rażenia oraz ogrzewanie wnętrza.


Google Ads
Wiadomości Wprost
Serwery tani hosting konta   zdjęcia fotomodelki portfolia   windsurfing obozy żeglarskie jachty   Kredyty Zabobrze  

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.