doradca finansowy - Prezentacje maturalne - Podłogi drewniane gdańsk a może podłogi drewniane Gdańsk - W wielu miejscach często stosuje się bardziej uniwersalne meble trudniejsze do zniszczenia. Stół metalowy jest bardzo wytrzymały i stosuje się go w miejscach, które wymagają twardych materiałów. - wrzody żołądka dieta - www.gdy-zachoruje-dziecko.com - Najpopularniejsze Projekty domów jednorodzinnych. - - tiry - Removals London - kurs języka html - trening twórczości - wiśnie w żelu - http://gierki-internetowe.blogspot.com - obrączki
BMP-1 [ZSRR]: Strona 2 - Pancerni.net BMP-1 [ZSRR]: Strona 2 - Pancerni.net
Pancerni.net
piątek, 25 lipiec 2014
BMP-1 [ZSRR] PDF E-mail

Budowano też wersje dowódczą oznaczoną BMP 1K.
Na bazie BMP 1 budowano wóz dowódczo-sztabowy, użyty na poziomie pułku-dywizji, oznaczony BMP 1KSZ. Pojazd wyposażono w dodatkowy agregat prądotwórczy, w miejsce armaty montuje się teleskopową, wysuwaną, dziesięcio metrową antenę i szeroką gamę radiostacji.
Innym budowanym wozem był BRM 1(BMP-R) - opancerzony wóz rozpoznawczy. Załoga składa się z sześciu żołnierzy. Kierowca z przodu kadłuba, za nim siedzi nawigator. Standardową wieżę BMP 1 zastąpiono dwuosobową uzbrojoną w armatę 2A28 kalibru 73 mm. Nie posiada uzbrojenia. Swoje stanowiska mają tam działonowy i dowódca wozu. Armata jest ładowana ręcznie przez działonowego. W tylnej części kadłuba, w przedziale desantowym, miejsce zajmuje dwóch żołnierzy. Zadaniem nawigator jest ciągłe śledzenie położenia pojazdu za pomocą żyroskopu. Wóz wyposażony jest w radar umiejscowiony w tylnej części wierzy i pracujący w dwóch zakresach: przeszukiwanie terenu i śledzenie celu. Radar wykrywa pojazdy do odległości 7000 m. Radiostacja wozu R 130 ma zasięg 50 km (cztero metrowa antena prętowa), lub przy użyciu masztu radiowego 300 km.

Inne wersje:
-  BRM-1K - wariant zwiadowczy, z radarem PSNR-5K (inna nazwa 1RL-133-1)
-  BMP-1P - z przeciwpancernym pociskiem kierowanym AT-4 Spigot.
-  BMP-1PK - wariant wozu dowodzenia BMP-1P.
-  PRP-3 - wóz rozpoznania artyleryjskiego. Posiada wieżę z radarem artyleryjskim. W armii rosyjskiej w każdym batalionie haubic 2S1 i 2S3 jest jeden PRP-3.
-  IRM - wóz inżynieryjny używany do rozpoznania inżynieryjnego i rozminowywania, posiada wydłużony kadłub z siedmioma parami kół nośnych.
-  BMP-PPO - wóz do szkolenia kierowców BMP-1.
-  VPV - czeski wóz zabezpieczenia technicznego.
-  MLI-84 - wersja rumuńska o wydłużonym kadłubie.
-  BPzV - czeski wariant zwiadowczy
-  OT-90 - czechosłowacki transporter opancerzony wykorzystujący podwozie i kadłub BMP-1.
Na bazie BMP 1 budowano też wozy zabezpieczenia technicznego: BREM 1 i BREM 4.

BMP 1 był produkowany oprócz ZSRR także na licencji w Czechach, Polsce i Chinach. Wóz jest używany w wielu krajach, wiele państw opracowało własne wersje i modernizacje bojowego wozu piechoty. BMP 1 wykorzystuje też Wojsko Polskie (oznaczony BWP 1 i wprowadzony do uzbrojenia w 1973 roku) w liczbie około 1350 sztuk oraz około 50 sztuk wozów rozpoznawczych BRM 1. BMP 1 jest używany w wielu krajach (w nawiasie liczba sztuk w 1996 roku): Afganistan, Algieria (684), Brunei, Chin, Czechy (600), Egipt (200 z francuskim silnikiem), Etiopia, Finlandia (40), Indie, Irak, Iran (200), Jemen (150), Korea Północna (200), Kuba, Libia (750), Mongolia (400), Niemcy (450 spadek po NRD), Rosja, Słowacja (300), Sri Lanka, Syria (2300), Szwecja (300 kupione z demobilu armii NRD) i Węgry (500)
Rosjanie budując BMP 1 stworzyli nową kategorię uzbrojenia: bojowy wóz piechoty. Całkowicie zmieniono koncepcje użycia pojazdu na polu walki. Projekt BMP był bardzo nowatorski. Przewyższał on swoich poprzedników pod względem siły ognia, opancerzenia i ruchliwości. W chwili powstania i długo potem BMP 1 nie miał swego odpowiednika wśród pojazdów NATO. Dobre właściwości bojowe spowodowały że jest używany przez wiele armii do tej pory. Jednak dużą wadą jest uzbrojenie. Pocisk wystrzelony z armaty osiąga prędkość tylko 700 m/s co powoduje dużą wrażliwość na wiatr, oraz mały zasięg ognia skutecznego (1300 m). Brak układu stabilizacji uzbrojenia powoduje małą celność ognia w ruchu. Bardzo skuteczne są ppk MALUTKA. Ich użycie bojowe ogranicza jednak naprowadzanie przewodowe. Umiejscowienie dowódcy w kadłubie, za kierowcą, spowodowało że ma on trudności z obserwacją otoczenia wozu (wieża zasłania duży fragment przestrzeni z tyłu oraz przyrządy dowódcy znajdują się bardzo nisko). BMP charakteryzuje się dobrą ruchliwością (współczynnik mocy jednostkowej 17.0 kW/t)
BWP-1 jest wyposażony m.in. w:
Image
BMP-1 służy w armii polskiej jako BWP-1

- automatyczny układ przeciwpożarowy.
- układ ochrony przed bronią masowego rażenia.
- system ogrzewania wnętrza.

Dane taktyczno-techniczne :
Masa bojowa wozu - 13 500 kg.
Załoga- 3 + desant- 8 żołnierzy.
Długość wozu z armatą do przodu - 6,735 m.
Szerokość - 2,94 m.
Wysokość do stropu wieży - 1,942 m.
Prześwit - 0,37 m.
Rozstaw gąsienic- 2,75m
Zawieszenie- wałki skrętne
Głębokość pokonywanych brodów- pływa
Zapas przewożonej amunicji armatniej - 40 szt.
Maksymalna prędkość jazdy - 65 km/h.
Zapas paliwa- 460 dm3
Zasięg jazdy - 600 km.
Zdolność pokonywania przeszkód:
ściany o wysokości - 0,8 m
szerokość rowów - 2,5 m
Przechył boczny - 40 %.

Silnik: wysokoprężny, UTD-20
Moc silnika- 221kW (300KM)

Uzbrojenie:
- 73mm armata
- 7,62mm karabin maszynowy
- wyrzutnia przeciwpancernych pocisków kierowanych

© all rights reserved/wszelkie prawa zastrzeżone.Kopiowanie, wykorzystywanie- części lub całej strony bez pozwolenia autora zabronione.
PANCERNIACY2000- 19 listopad 2000r.


Google Ads
Wiadomości Wprost
Serwery tani hosting konta   zdjęcia fotomodelki portfolia   windsurfing obozy żeglarskie jachty   Kredyty Zabobrze  

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.