Cambridge Academy forum - zawody offroad rc - weterynarz gdańsk - SPA - callingcards - lokata - deweloperzy wrocław - Adwokat Olsztyn - meble stylowe - Unibet - Windykacja Kalisz - gry dla dzieci sklepy internetowe. - Stare, dobre gry - pamiętasz?. - calling cards - montaż kontraktowy
BTR-40 [ZSRR] - Pancerni.net BTR-40 [ZSRR] - Pancerni.net
Pancerni.net
czwartek, 30 październik 2014
BTR-40 [ZSRR] PDF E-mail
ImagePo zakończeniu II wojny światowej radziecki przemysł samochodowy przystąpił do produkcji nowych typów pojazdów o zwiększonej zdolności pokonywania terenu. Konstrukcje takich samochodów powstały jeszcze w czasie wojny; niektóre z nich postużyły do budowy kołowych transporterów opancerzonych dwu i trzyosiowych.
W początku 1947 roku w Doświadczalnym Biurze Projektowym, kierowanym przez W. A. Diedkowa, rozpoczęto prace nad dwuosiowym transporterem opancerzonyrn 4 X 4, który otrzymał oznaczenie BTR 40 (BTR = Bronietransportier) wykorzystano do tego celu wiele zespołów nowego terenowego samochodu ciężarowego GAZ-63, produkowonego od 1946 roku w Fabryce Somochodów (GAZ) w Gorkim.
Konstruktorem wiodącym projektu był inż. W. K. Rubcow, a współpracowali z nim L. W Kostkin i P.I. Muziukin.
Pierwszy prototyp BTR-40 miał skośne płyty pancerza samonośnego kadłuba i wykonany był w dwóch wariantach :
w pierwszym z uzbrojeniem składającym się z 2 sprzężonych wkm 14,5 mm KPWT, ustawionych na obrotowej
podstawie i osłoniętych z przodu i boków płytami pancernymi, oraz w drugiej odmianie bez stałego uzbrojenia.
Pojazd ten nie był produkowany seryjnie.
Pancerz -- spawany z płyt walcowanych chroniących załogę przed ogniem broni strzeleckiej oraz odłamkami pocisków moździerzowych i artyleryjskich.
Układ napędowy skłądał się z: sprzęgła jednotarczowego suchego,skrzyni przekładniowej mechanicznej (4 biegi do przodu, 1 do tyłu), skrzynka rozdzielcza dwustopniowa, wały napędowe, mechanizmy różnicowe, napęd na wszystkie koła.
Podwozie jest zawieszenie na resorach płaskich z amortyzatorami hydraulicznymi, Koła jezdne pojedyncze z ogumieniem 9,75-18 lub 10-18, przednie koła kierowane, hamulce nożne hydrouliczne bębnowe, hamulec ręczny mechaniczny; rozstaw osi 2700 mm, rozstaw kół przednich 1588 mm, rozstaw kół tylnych 1600 mm, instalacja elektryczna - jednoprzewodowa 12 V.
Łączność w pojeździe- bezpośrednia na zewnątrz za pomocą radiostacji nadawczo-odbiorczej 10RT o zasięgu 20-25 km.Silnik pracował na benzynie.
BTR-40 posiadał dodatkowe urządzenia w postaci:wciągarki z liną o długości 70 m i maksymalnej sile uciągu 4500 kg;.
Transporter posiadał moc jednostkową 11kW/t (15KM/t), promień skrętu 7,5 metra
W roku 1950 oprocowano następny wariant, w którym zmieniono ukształtowanie pancerza kadłuba; jego tylna część miała ściany ustawione prostopadłe. Opracowano znowu dwie odmiany: BTR- 40 bez stałego uzbrojenia oraz BTR-40A wyposażony w 2 sprzężone wkm KPWT.
Image
BTR-40 z wyrzutnią ppk MALUTKA- wojska DDR
Drugi model B TR-40 został przyjęty do uzbrojenia armii radzieckiej i skierowany do produkcji seryjnej.
Po raz pierwszy demonstrowany był publicznie podczas defilady w Moskwie w 1950 roku.
W roku 1956 opracowana została nowsza wersja BTR-40B z kołami o regulowanym ciśnieniu w oponach, a w roku 1957 przekazano do produkcji ostatni madel BTR-40B z całowicie opancerzonym (osłoniętym także od góry) przedziałem bojowym i urządzeniami filtrowentylacyjnymi. W modelu modelu tym zastosowano także podstawę do zamontowania wielkokalibrowego karabinu maszynowego 12,7 mm DSzK lub 14,5 mm KPWT.
W 1959 roku zbudowano odmianę BTR-40ŻD przeznaczona do jazdy po szynach.
Produkcja wszystkich zasadniczych odmian pojazdu trwała do 1960 roku.

Modernizacje transportera BTR 40:
- BTR 40W: dodano gniazda strzelnicze w bocznych ścianach nadwozia do prowadzenia ognia z wnętrza pojazdu przez desant oraz układ centralnego pompowania kół;
- BTR 40B: powstał w 1957 roku, dodano pancerny strop nad przedziałem kierowania i desantowym, w którym umieszczono cztery włazy oraz zamontowano układ ochrony przed bronią masowego rażenia.

Pojazdów specjalistyczne na podstawie BTR-40:
- BTR 40A: zestaw przeciwlotniczy z wieżą ZTPU 2 uzbrojoną w dwa sprzężone karabiny KPW kalibru 14.5 mm. Zakres naprowadzania w płaszczyźnie poziomej wynosi 360o, a w płaszczyźnie pionowej od -5o do +80o. Zapas amunicji wynosi 2400 sztuk. Wieża jest obsługiwana przez jednego żołnierza;
- BTR 40Ch: wóz rozpoznania chemicznego;
- BTR 40D: transporter przystosowany do jazdy po szynach kolejowych



Google Ads
Wiadomości Wprost
Serwery tani hosting konta   zdjęcia fotomodelki portfolia   windsurfing obozy żeglarskie jachty   Kredyty Zabobrze  

Google PageRank™

© 2008 Zechmann for Pancerni.net. All rights reserved.